Handel

  • W organizacji dostaw morskich niewielkich ilości ładunków najczęściej wykorzystywane są usługi transportu drobnicowego LCL. Jednak w przypadku towarów szczególnie wrażliwych na zniszczenie albo utratę jakości, np. napojów, soków czy wina, wymagane jest niestandardowe podejście i przygotowanie dedykowanych rozwiązań. Jak można bezpiecznie zorganizować dostawy LCL dla branży... Czytaj więcej »

  • Konsumenci z każdym rokiem mają większe oczekiwania wobec firm. Wg raportu „Sustainability: The European Story” z 2021, aż 42% kupujących deklaruje, że jest w stanie zapłacić za produkt więcej, jeśli będzie on ekologiczny. Zależy im, żeby firmy angażowały się w działania mające pozytywny wpływ na środowisko i społeczeństwo. Od czego przedsiębiorcy powinni zacząć i... Czytaj więcej »

  • Pandemia i lockdowny przyspieszyły rozwój e-commerce, skłaniając wiele sklepów do rozbudowy działalności w internecie. Chociaż tempo wzrostu nieco osłabło, to rynek w dalszym ciągu ma przed sobą optymistyczne perspektywy. Strategy& Polska ocenia, że w latach 2021–2027 wartość rynku wzrośnie o 94 mld zł. W ostatnim czasie wzrosty napędza wysoka inflacja, tym bardziej że... Czytaj więcej »

  • Urządzenia chłodnicze w handlu

    Poniedziałek, 15 maja 2023

    Niezależnie od wielkości sklepu spożywczego, każdy z nich powinien być wyposażony w wysokiej jakości urządzenia chłodnicze, zapewniające świeżość produktów. Obecnie nowoczesne urządzenia chłodnicze to nie tylko cicha praca i design, to przede wszystkim funkcjonalność i wysoka energooszczędność. Czytaj więcej »

  • Kłopot z wynajęciem powierzchni magazynowej, coraz więcej towarów w ofercie, koszty zatrudnienia kolejnych pracowników. To problemy wielu sklepów internetowych, które właśnie przechodzą na dropshipping. Z nowego raportu Business Research Company wynika, że rynek ten będzie rósł z prędkością 30,6 proc. rdr., aby w 2027 r. osiągnąć wartość ponad 724 mld dolarów. Czytaj więcej »

  • Woolworth 12 maja uruchamia kolejny sklep w Polsce. Tym razem w Poznaniu. Na klientów, którzy w dniu jego otwarcia odwiedzą Galerię Pestka przy ul. Aleje Solidarności 47, czekają liczne promocje produktowe. W tym ponad 5000 artykułów poniżej 13 zł, „Hity na Otwarcie” i inne niespodzianki od Woolworth Polska. Czytaj więcej »

  • Zakupy w Internecie to złożony proces, na który składa się wiele czynników mogących zaważyć na końcowym rezultacie. Sprzedawcy nieustannie poprawiają funkcjonalność swoich stron internetowych, dopracowując nawet najmniejsze szczegóły w nadziei, że doprowadzi to do zwiększenia współczynnika konwersji. Ale jakie są czynniki, które naprawdę oddziałują na polskich... Czytaj więcej »

  • Markowe praliny, wódki, soki i napoje niegazowane oraz czekolady – często, kiedy mamy ochotę na produkt z tych kategorii, zaglądamy do najbliższego, osiedlowego sklepu. Mimo to ich producenci wciąż oferują lepsze warunki cenowe dyskontom i supermarketom – wynika z opublikowanego przez Grupę Eurocash raportu podsumowującego wyniki rankingu Równi w Biznesie z wszystkich czterech... Czytaj więcej »

  • Jak korzystają z Internetu, co kupują w sieci oraz z jakich aplikacji mobilnych korzystają osoby w wieku 60 plus dowiemy się z najnowszego raportu badawczego „Seniorzy w świecie cyfrowym”, przygotowanego przez Fundację Kobiety e-biznesu, która działa na rzecz wykluczenia cyfrowego oraz rozwoju e-commerce. Internet służy seniorom przede wszystkim do obsługi konta bankowego (65%),... Czytaj więcej »

  • Maj i czerwiec to gorące miesiące, jeśli chodzi o wydatki okazjonalne – przed nami sezon komunijny i weselny, a także Dzień Matki i Dzień Dziecka. Jednocześnie, nasze myśli coraz częściej wybiegają w stronę wakacji – już 28 proc. Polaków planując wydatki majowo-czerwcowe, dba o to, aby zagospodarować budżet także na letni urlop. Czytaj więcej »

  • Według publikacji “Zwrot w modelach konsumpcji. 2. Edycja raportu Alkohol w Polsce” przedstawionego przez Pracodawców RP, na naszym rynku widać wyraźną zmianę stylu picia – zamiast napojów niskoprocentowych znów coraz częściej wybierane są mocne alkohole. W rezultacie napoje spirytusowe zyskały największy od ponad 20 lat, bo już ponad 39-procentowy udział w strukturze... Czytaj więcej »

  • Ostatnie publikacje danych sugerują, że światowy popyt rozpoczął II kw. 2023 r. lepiej niż oczekiwano – ale jest to głównie napędzane przez usługi (konsumenckie), przy ograniczonej pomocy dla handlu światowego. Pierwsze szacunki badań PMI za kwiecień 2023 r. wskazywały na najszybsze tempo miesięcznego wzrostu dla gospodarek rozwiniętych łącznie od blisko roku. Jednak... Czytaj więcej »

  • Ponad trzy czwarte Polaków oszczędza energię elektryczną oraz stara się unikać marnowania żywności. Jak wynika z 41. edycji badania Global State of the Consumer Tracker, przygotowanego przez firmę doradczą Deloitte, jesteśmy świadomi, że zmiany klimatu to efekt szkodliwej działalności człowieka. Jednocześnie ponad jedna trzecia badanych uważa, że zrównoważone produkty... Czytaj więcej »

  • Woolworth stawia na Grupę Blix

    Czwartek, 27 kwietnia 2023

    W maju br. Woolworth, najszybciej rozwijająca się sieć domów towarowych w Niemczech, wkroczy na polski rynek. Tymczasem już dostała mocne wsparcie od Grupy Blix, cieszącej się zaufaniem ponad 4 mln rodzimych konsumentów. Obecnie prowadzona jest kampania propagująca nową markę wśród użytkowników największej w Polsce aplikacji gazetkowej. Shopperzy mogą dodać Woolworth do... Czytaj więcej »

  • Ponad 5,4 mld zł wyniosła w 2022 roku wartość eksportu polskich produktów na zagraniczne rynki, dzięki sieci sprzedaży Lidl Polska. Natomiast w ciągu 5 ostatnich lat sieć wyeksportowała za granicę krajowe produkty o wartości ponad 18 mld zł, co przyczyniło się do znacznego rozwoju rodzimych przedsiębiorstw. Współpraca z polskimi dostawcami oraz promowanie ich produktów za... Czytaj więcej »

  • Łącznie aż 42 proc. firm spożywczych z sektora przemysłowego uważa, że z perspektywy posiadanego parku maszyn i urządzeń branża jest równie dobrze lub nawet lepiej przygotowana do konkurowania w porównaniu z firmami zagranicznymi – wynika z badania Siemens Financial Services w Polsce. Ponadto nakłady na odnowienia parku MiU w najbliższym czasie planuje podnieść 28 proc. firm z... Czytaj więcej »

  • Młode osoby robią zakupy w sklepach stacjonarnych niemal równie często jak starsze, wynika z raportu Bain & Company i Google. Konsumenci z pokolenia Z i milenialsów częściej korzystają jednak z rekomendacji influencerów oraz narzędzi wspierających sprzedaż takich jak wirtualne przymierzalnie. Deklarują też większe przywiązanie do zasad zrównoważonego handlu. Czytaj więcej »

  • Federacja Przedsiębiorców Polskich (FPP) wskazuje, że opublikowany ostatnio przez Ministerstwo Klimatu i Środowiska projekt ustawy o systemie kaucyjnym powinien zostać jak najszybciej skierowany do Parlamentu, tak aby mógł być uchwalony i podpisany przez Prezydenta jeszcze przed wyborami parlamentarnymi. Wejście w życie systemu kaucyjnego od 1 stycznia 2025 roku będzie korzystne dla... Czytaj więcej »

  • Od 26 lutego do 2 marca br. w Düsseldorfie odbywały się największe na świecie – międzynarodowe targi retailu EuroShop 2023. Na powierzchni ponad 103 000 mkw. swoje rozwiązania i produkty skierowane dla handlu zaprezentowało ponad 1 830 wystawców z 55 krajów świata. Tegoroczną edycję targów odwiedziło ponad 81 tys. przedstawicieli branży z pięciu kontynentów. Targi podzielone... Czytaj więcej »

  • Wraz z sezonem letnim i pierwszymi promieniami słońca nadchodzą przygotowania do imprez okolicznościowych. Celebracja ważnych wydarzeń w polskiej tradycji zawsze wiąże się z suto zastawionym stołem. Każda okazja zasługuje na wyjątkowe dania, które będą cieszyć podniebienia gości i na długo zapadną w ich pamięć. Do przygotowania idealnych dań niezbędny jest wybór... Czytaj więcej »

  • Handel międzynarodowy to duże wyzwanie, zwłaszcza w obecnych czasach. Firma Pilot wciąż wyznacza sobie nowe cele i konsekwentnie je realizuje. W czym tkwi sekret sukcesu przedsiębiorstwa? Jak mawia Paweł Kubiak, właściciel firmy: „Droga jest celem”, a czerpania radości z handlu nie da zastąpić się żadną inną dobrą praktyką. Czytaj więcej »

  • Przychody gastronomiczne grupy Sfinks Polska w I kwartale 2023 r. osiągnęły wartość 44,22 mln zł, co oznacza wzrost o 22,4% r/r. Na porównywalnej sieci lokali wzrost za okres od stycznia do marca wyniósł 27,9% r/r. W samym marcu 2023 r. grupa odnotowała wzrost sprzedaży gastronomicznej o 22,1% r/r do 14,82 mln zł. Takie obroty wypracowało 75 restauracji pod szyldami SPHINX,... Czytaj więcej »

  • Firmy często pracują nad rozwiązaniami wspierającymi sprzedaż w okresie przedświątecznym, bazując na sprawdzonych, ciągle powielanych mechanizmach trade marketingu. Taki biznes zapewne z sukcesem podsumuje okres świąteczny, ale utraci możliwość rozwoju potencjału rynkowego. Po jakie rozwiązania warto więc sięgnąć aby nie stracić szansy na generowanie przewagi konkurencyjnej? Czytaj więcej »

  • Świąteczne zakupy znowu na ostatnią chwilę

    Poniedziałek, 03 kwietnia 2023

    Jak wynika z najnowszego badania opinii publicznej, trzech na dziesięciu Polaków planuje zrobić przedświąteczne zakupy spożywcze na tydzień przed Wielkanocą. Co czwarty rodak miał je zrealizować na dwa tygodnie przed świętami. Z kolei czterech na pięciu respondentów zamierza nabyć produkty w promocjach. Według deklaracji uczestników sondażu, na decyzję o wyborze towaru... Czytaj więcej »

  • W sklepach sieciowych w całej Polsce stanęły wielkanocne ekspozycje firmy Henkell Freixenet Polska. To propozycje win szczególnie polecanych do wielkanocnych przysmaków - wina musujące oraz spokojne z linii Freixenet, a także ulubione prosecco Polaków – Mionetto. Czytaj więcej »

  • Najważniejsze w Polsce, rodzinne święta jak Wielkanoc i Boże Narodzenie nieodłącznie wiążą się z celebracją przy wspólnym stole. Sieci handlowe i producenci są wyjątkowo aktywni w tym czasie - tworząc sezonową ofertę, zawierającą zarówno nowe tematycznie dopasowane produkty, jak i okolicznościowe opakowania dla dobrze znanych smaków. Jej prezentacja w sklepach trwa w... Czytaj więcej »

  • Według danych Scotch Whisky Association (SWA) wartość światowego eksportu tego trunku w 2022 r. pierwszy raz w historii przekroczyła 6 mld funtów. Rekordowe wyniki eksportu pod względem wartości oraz ilości, to zasługa odbudowywania zapasów po pandemii, globalnego odbicia w segmencie travel retail oraz umacniania się trendów związanych z premiumizacją na rynku alkoholi. Czytaj więcej »

  • W globalnej wymianie handlowej kluczową rolę odgrywa transport morski (80% globalnych dostaw towarów odbywa się drogą morską). Dostawy odbywają się wybranymi szlakami żeglugowymi, które mają swoje określone trasy co wpływa na czas dostawy. Firmy zajmujące się produkcją wina i napojów alkoholowych, znając trasy morskie wykorzystywane do transportu towarów, mogą lepiej... Czytaj więcej »

  • Prawie połowa badanych konsumentów skarży się, że ubrania, kupowane w sklepach w ostatnich 6-12 miesiącach, są produkowane z coraz to gorszych materiałów. Częściej narzekają na to kobiety, które – zdaniem ekspertów – zazwyczaj lepiej znają się na tkaninach. Pogorszenie jakości odzieży przeważnie dostrzegają najmłodsi shopperzy. Według znawców tematu, problemy... Czytaj więcej »

więcej artykułów